6 Aralık 2012 Perşembe

MUTLUYKEN TWITTER MESAJI ATMADAN İKİ KERE DÜŞÜNÜN

Üniversite yıllarında bir cep telefonundan beklentilerim çok basitti:
1, Küçük olsun, cebime koyduğumda beni rahatsız etmesin
2, Pili makul süre dayanabilsin
3, SMS gönderebilsin
Bu beklentilerimi fazlasıyla sağlayan Nokia 8210 "Leonardo" modelini eskiyene ve artık ekranı çalışmaz hale gelene kadar kullandım. Akıllı telefonlar Apple'ın öncülüğünde sahne almaya başladığı zamanlarda da hem ürünlerin pahalı olması hem de internet bağlantı bedellerinin yüksek olması nedeniyle bir süre bu cihazlardan uzak durdum. 

Uzun süre kullandığım efsane telefon Nokia 8210


Akıllı bir cep telefonunun hayatıma girmesi kızımın doğumuna denk geldi. Sevgili kardeşim eskiyen iphone 3GS model cihazını bana hediye etti ve o andan itibaren hayatım başka bir yön aldı dersem abartmış olmam sanırım. Minik kızımın fotoğraflarını çekmek için kullandığım cihazın yapabildiklerini zamanla keşfettim ve her keşif bana ayrı bir heyecan verdi. 

Son zamanlarda özellikle twitter'ı aktif olarak kullanıyor ve takip ediyorum. Bu kadar insan twitter'da (ya da başka sosyal ağlarda) neden bu kadar aktif sorusunun cevabı bence yine basit  ama çok geçerli bir söylemin içinde gizli: Sevinçler paylaştıkça çoğalır, hüzünler paylaştıkça azalırmış. İnsanoğlu olarak paylaşmayı seviyoruz ve teknoloji sayesinde artık paylaşmak çok kolay ve maliyetsiz bir eylem olmaya başladı. Tabii sevinçli anlarımızda yaptığımız paylaşımlara ekstra dikkat etmek gerekiyor. Böyle anlarda insan bazen vaatlerde bulunabiliyor, işte o anlarda tutabileceğimizden fazla söz vermemek gerek sanırım. 

Beni bu yazıyı yazmama iten sebep geçen gün gördüğüm bir twit idi (kısa mesaj). Uğur Dersanelerinin ve Bahçeşehir Eğitim Grubu'nun (Anaokulları, kolejler, üniversite) sahibi Enver Yücel iyi bir twitter kullanıcısı, kendisini uzun zamandır takip ediyorum, mesajlarını çoğu zaman keyifle okuyorum. Enver Bey 05 Aralık 2012'de attığı bir mesajda aynen şunları yazdı: "Bugün doğan çocuklardan adı Uğur olanların bütün eğitimini üstleniyorum. Lütfen duyurun." (Zira 5 Aralık Uğur Dersanleri'nin 45. kuruluş yıldönümüydü ve Enver Bey haliyle mutlu ve heyecanlı olsa gerekti). Bunun üzerinde ben dahil 2700 kişi bu mesajı retweet etti (Twitter'ı pek bilmeyenler için açıklamak gerekirse, bu 2700 kişi Enver Yücel'in mesajını kendi takipçilerine ilettiler). Bu 2700 kişinin ortalama 500 takipçisi olduğunu düşünürsek, mesaj bir anda 1,350,000 kişiye ulaştı. Ayrıca mesajı görenlerden birisi de Hürriyet'in internet gazetesinde ekonomi şefi Eren Güler'di (twitter kullanıcı adıyla @erenguler), haber değeri taşıyan bu mesajı Enver Yücel'le teyitleştikten sonra hurriyet.com.tr'ye birinci haber olarak taşıdı. Bu haberi de tahminen binlerce kişi gördü. 

Enver Yücel'in efsane twitter mesajı


Takipçileriniz arasında bir gazeteci varsa twitter'da ne yazacağınıza çok dikkat etmelisiniz, bir anda haber olabilirsiniz

Şimdi akıllarda bazı sorular var elbette. Acaba kaç aile dün doğan yavrularının ismini Uğur koydu? Bunlardan kaçı Enver Yücel'e başvuruda bulunacak. Bakalım Eren Güler ya da başka bir gazeteci bu durumun takipçisi olacak  ve halkı bilgilendirmeye devam edecek mi?

Sosyal medya ve gücü üzerinden düşünürsek, Uğur Bey hiç hesapta yokken bir anda ciddi bir reklam çalışması yaptı belki de istemeden. Reklamın yaklaşık 1,500,000 kişiye bedelsiz bir şekilde ulaştığını düşünürsek hiç fena bir yatırım değil. Tabi geri dönüş maliyetinin ne olacağını şimdilik kimse bilmiyor. Kıssadan hisse: Siz siz olun, özellikle de mutlu ve heyecanlıyken twitter üzerinden atacağınız mesajları göndermeden önce iki kere düşünün bence. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder